Cuma, Aralık 22, 2006

BİR DOSTUN SORULARINA SKY TÜRK TEN GELEN CEVABA CEVABI

Nihal Hanım,
Can bey benimle sizin aracılığınız ile haberleştiği için teamüllerinize aykırı düşmemek amacıyla ben de size yazmak zorunda kaldım. Zamanınızı aldığım için özür dilerim. Yazdıklarımızı Can beye iletirseniz sevinirim. Teşekkürlerimle..

Sn. Küçükyıldırım,Cevaplarınız için teşekkürler ederim. Evet, yanılmamışsınız.. Şahsi merakımı gerçekten de Özcan Oal celbediyor. Ancak, özel hayatı değil elbette. Özcan Oal, işinde gücünde sade bir vatandaş değil.. Sayenizde, kamuoyunu aydınlatmaya matuf yorumlar yapıyor, görüşler ileri sürüyor, iddialarda ve hatta suçlamalarda bulunuyor. Yani bir anlamda toplumun bilgilenmesine yönelik bir fikri eylemde bulunuyor. Kendisinin kumar alışkanlığı sizin tabirinizle "sosyal" bir boyut ise işin bu tarafı da toplumsal ve hatta kamusal bir boyut oluşturuyor. Bu anlamda, toplumun fikri şekillenmesine katkıda bulunan herkesin buna uygun nitelikleri haiz olması beklenir. Bundan doğal ne olabilir? Oal işinde gücünde biri olsa kumar oynaması veya oynamaması bizi hiçbir şekilde ilgilendirmez... Ama programlarınızda ileri geri, mesnetsiz ve tutarsız iddialarla kamuoyunu yanlış yönde etkilemeye matuf girişimler içinde bulunduğu için kendisinin nitelikleri bu durumda önem kazanıyor. Mesela siz alkol bağımlılığı olan ve diyelim ki bu nedenle fikri muhakemesi zaman zaman pek yerinde olmayabilen birini yorumcu diye programınıza çıkarır mısınız?? Aynı şey değil belki de... Ama ben de durumu anlayabilmek için sormuştum sorularımı yalnızca... Yoksa kendisini eleştiren bir ifade de kullanmamıştım. Ayrıca kumarı ya da kumarhanelerin yasaklanmasını eleştirdiğim filan da yok..Ama kumar merakı ya da illetinin ne olduğunu anlayabilecek ve bunu kimselere tavsiye etmeyecek kadar aklım ve görgüm var. Kumar bağımlılığı orada kalmaz, siz de bilirsiniz.... Unutmadan, yazınızda geçmiş, 57 yaşındayım.. Özcan Oal'in aktif hakemliğini de yaşım icabı çok yakından biliyorum.

Gelelim cevaplarınıza Sn. Küçükyıldırım
1. Olay, sandığınız gibi Özcan Oal'in "şahsi meselesi" filan değildir. Kendisi bir kumar tutkunu ise, verdiği aklın bence pek bir önemi yoktur. Bunu anlamak istemiştim. Ama bu hususun sizi ilgilendirmediğini görüyorum.. Bundan üzüntü duyuyorum. Yine de Skytürk'ün bir karakol olmadığına sevindim. Doğrusu da budur. Kimsenin kumar ya da benzeri tutkuları bir başkasının uğraşacağı işlerden değildir. Ama biz izleyicilerin de, bir anlamda kamuoyu oluşturma ya da yönlendirme anlamında kamu görevi yapan kişileri, kendilerini başka alanlarda bağımlı kılabilecek merak ve tutkularına göre değerlendirme hakkımız vardır... İnançlarına veya düşüncelerine ya da benzer kıstaslara göre demedim, dikkat edin... O nedenle de Özcan Oal'in hakemliğindeki kusurları ve eksikleri ile ilgili herhangi bir görüş bildirmemiştim.. İsterseniz bildiririm de...
2. Ben ilkesel düzeyde bir soru sormuştum, sizse Cihan Oskay'dan örnek vermişsiniz. "Dolandırıcılığa varan iddialarla gündeme gelen Cihan Oskay" diye buyurmuşsunuz. Doğrusu şaşırdım. Özcan Oal'i konuşurken aklınıza neden örnek olarak Cihan Oskay geliverdi, pek anlayamadım. İkisi arasında nasıl bir ilişki olabileceğini de doğrusu kestiremedim. "Özcan Oal sizden benden bir para mı almış?" buyurmuşsunuz.. İtiraf edeyim benden bir para almadı, kimlerden ne aldığını ise inanın ben bilmiyorum. Böyle bir iddiada da bulunmadım zaten. Benim kendisine karşı kin güttüğümü zannederek herhalde böyle bir zehaba kapıldınız.
3. İlk iki soruma cevap vermediğiniz gibi bu sorumu da cevapsız bırakmışsınız. Bize ne Özcan Oal'in kazandığı parayı nasıl harcadığından..? Zaten sorulan bu değildi ki... Kendisinin özel hayatını magazin servislerine sormamı öğütlemişsiniz.Yani bozacıyı şıracıya mı sormamı öneriyorsunuz Sn. Küçükyıldırım..? Çok anlamadım bu önerinizi. Magazin programlarına çıkarılan kişiler bence övünülecek nitelikleri ile ekranlarda boy göstermiyorlar.. Şimdi bu öğüdünüzden sonra, Özcan Oal'i magazin programlarında görürsem şaşırmamam gerektiğini mi anlamalıyım bu sözlerinizden..?
İlaveten, Özcan Oal'in hakemlik geçmişini de TFF'ye sormam gerekmiyor. Bunu zaten biliyorum. Şaşırtıcı olan, biz izleyiciler bu geçmişi pekala bilirken, siz spor programı yapımcılarının pek bilmiyor olması Sn. Küçükyıldırım... Kusura bakmayın ama sanki tam tersi olmamalı mıydı? Son olarak, bahisçileri "milli takımda hep birlikte alkışlıyoruz" iddianız ya da yakınmanız da beni oldukça şaşırttı Sn. Küçükyıldırım. Bir kere kendi payıma söyleyeyim, ben asla alkışlamıyorum. Bahisçilerin ve rakiplerini rencide etmeyi alışkanlık haline getiren amigo kılıklı futbolcu müsveddelerinin milli takımda yeri olmadığını düşünüyor ve savunuyorum. Bu konudaki görüş ve taleplerimi TFF'ye de yazdım. Evet, "aynı hassasiyeti" o konuda da gösterdim Sn. Küçükyıldırım. Size de tavsiye ederim. Doğrunun, aydınlığın ve erdemin yanında olun. Maruzatım zaten buydu..
Ortada eğer bir yakışıksız durum varsa, ki bunu anlamak istemiştim, bunun ortadan kaldırılmasına katkıda bulunmaktı amacım... Ben anlayacağımı anladım.. Sanırım siz de...
Saygılarımla çalışmalarınızda başarılar dilerim.
Tahsin Usluoğlu

Hiç yorum yok: